rianneinzuidafrika.reismee.nl

Bijna vakantie...!

Ik kom net uit de kerk rollen en zit hier nu op 1ste paasdag alleen in huis! Het is me ook wat... Lieneke is met haar ouders aan het reizen, Inge is naar het weeshuis waar ze twee jaar geleden heeft gewerkt, Maayke is met haar ouders aan het reizen en Welmoed gaat met haar vader reizen. Ik mag vanavond om half 7 Anne en Wido van het vliegveld ophalen! Heb er echt onwijs veel zin in en we hopen er een hele mooie vakantie van te maken! Eerst een paar daagjes in PE en daarna richting Kaapstad.

De afgelopen week ben ik nog naar Home Affairs geweest om mijn visum te laten verlengen. Na vele waarschuwingen dat je er wel een dag voor uit mag trekken, stonden Lieneke en ik om kwart voor 8 in Home Affairs. Het blijkt dat ze meestal nogal traag zijn en je vele uren moet wachten. We waren als tweede aan de beurt en legden vol zelfvertrouwen het hele pakket met papieren voor hen neer. Ze keken het een beetje door en na een uur was het geregeld;we zouden onzevisa krijgen! Maar... de stickers waren op, dus we moesten de week erop maar terug komen. Gelukkig had Lieneke een kerel waarmee ze het moest regelen en die heeft er even flink op los geflirt. Het hielp, want spontaan waren er toch nog wel ergens stickers en zo, na nog een uur wachten, liepen we met onze visa naar buiten. Nu mag ik dus officieel tot 16 juli in dit land blijven! Vanaf dan mogen ze me eruit trappen.

Deze week kreeg ik ook twee pakketjes... één van Mark en één van Daniella! Zo leuk! Ik eet nu elke morgen een lekkere boterham met schuddebuikjes of hagelslag en 's avonds een stroopwafel! Thanks ;) ... is eens wat anders dan pindakaas op je brood! Ze hebben hier niet echt beleg, waar ik nou heel blij van word!

Vrijdag begon hier het Splashfestival en datduurt tot maandag. Wij mochten met ons dansgroepje optreden en we hadden een groot publiek! Spannend, maar wel erg leuk om te doen! De kinderen die met ons meedansen waren super enthousiast en hebben wel vier uur achter elkaar doorgedanst en daarna zijn ze in één streep de zee in gerend. Mooi om te zien,dat die kinderen zo kunnen genieten.

Op stage waren de laatste dagen erg leuk, ik hebook een goed gesprek gehad met de social worker van mijn cliënten. Samen met Welmoed waren we bij hem, omdat we wat informatie nodig hadden. Welmoed heeft een cliënt die blijkbaar vorige week in zijn testikels is getrapt en hij vond het nodig dat zij ging vragen hoe het met hem ging. Wij moesten al erg lachen, omdat we het al voor ons zagen, hoe Welmoed zou gaan vragen hoe het met zijn testikels ging. Welmoed zei dat ze het best zielig voor hem vond dat het gebeurd was, maar daar was de social worker het niet mee eens! Hij begon fanatiek te vertellen over zijn eigen ervaringen en ging helemaal in zijn toneelstuk op. Hij was, toen hij 28 was, met wat jongens wezen voetballen... en je kunt al raden hoe het verhaal afloopt. Hij liep springend door het kantoor en ging uitgebreid vertellen hoe het voelde. Na uiteindelijk een uurvertellen kwamen Welmoed en ik met buikpijn het kantoor uitzetten. Zulke gesprekken voer je in Nederland niet snel met je begeleider!

De kids waren bijna allemaal op vakantie deze week, maarzo goed alsalle toddlers waren er nog. Deze hebben niemand waar zenaar toekunnen en blijven daarom in Erica House. Donderdag kregen wij zelf vakantie en we gingen daarom even gedag zeggen bij de toddlers. De baby's liggen bijna de hele dag in hun bedje en als je er dan bij staat is hetbest moeilijk om weg te gaan. Je zou ze zo graag het beste geven, maar omdat er nergens plek voor hen is weet je niet hoe het methen afloopt. Het was nu al lastig om weg te gaan en ik bedacht me dat het dan aan het einde van mijn stage nog wel veel moeilijker zal worden! Je weet dat je ze dan nooit weer ziet en je weet ook niet wat voor toekomst die kinderen tegemoet gaan.

Gisteren heb ik weer golfsurflessen gehad en onverwacht ging het heel goed! De ene na de andere golf had ik te pakken en ik stond telkens op het board! Met een trots gevoel liep ik van het strand af en hebben we in de middag nog van de zee genoten door te gaan bodyboarden. We genieten nu nog van alle mooie dagen die er zijn, want we merken wel dat het weer hier steeds wat minder wordt. De winter komt eraan en echte stranddagen worden nu toch wel wat zeldzamer!

Ik wil iedereen van Spirit nog heel erg bedanken voor het mooie bedrag wat gespaard is! Ik heb al verschillende dingen in gedachten waarvoor het gebruikt kan gaan worden, dus zodra dit zeker is laat ik het julliehoren!

Ik wil jullie allemaal fijne paasdagen toewensen!! Succes met de Sterrit morgen, vriendjes, en het lijkt mij wel duidelijk dat jullie hopeloos zijn zonder mij! Probeer er maar wel het beste van te maken en wie weet kunnen jullie me even bellen als jullie er niet uit komen!

Baie dikke drukkie!

Riann!

Reacties

Reacties

Bernd

Fijne vakantie! Sterrit gaat vanwege afwezigheid van sterdeelneemster helaas niet door.

Anna

Rian, fijne vakantie! Hier ook gekke pasen, regen regen regen! Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. LIefs.

Egbert-Jan

Hoi Rian

We hebben leuke paasdagen gehad. Ben dr net weer van de verjaardag van Bernd. We hebben met elkaar een stukje gelopen en daarna het Lama spel gedaan. Toen kwam de chinees het eten brengen en zijn we gaan eten. Ik heb morgen twee herkansingen voor sociologie en voor pedagogiek. Is moeilijk te leren, maar heb mn best gedaan. KWW dus. Verder heb ik tot nu toe alles behalve het portfoliogesprek gehaald. Ma die komt op het einde van het jaar wel. Het was wel een heel zwaar blok, maar heb er wel weer veel van geleerrd qua planning enzo. Haha het lijkt wel een reflectieverslag zo en daar heb ik er de afgelopen tijd al zo veel van moeten maken pfff. Mja ik vind het nog steeds super en we gaan vol goede moed het vierde en laatste blok in. Aanstaande zaterdag is de namibie fuif. Wordt ook wel weer gezellie. We missen je erg, maar vinden het super dat we je hier kunnen volgen. Mooi dat je zulke leuke verhalen hebt en ik verheug me nu al op de stage in het derder jaar haha. Je zult het me wel aanraden gezien de mooie verhalen die je schrijft. Heel veel succes en ik kijk uit naar je volgende blog. Heel veel liefs van mij!!!

xxx

de klas van je moeder

Ha Rianne,
We hebben je verhaal gelezen en vinden het leuk om je foto's te bekijken.
Als je moeder verdrietig is zullen we haar wel even kietelen!!!
We hebben er nu al zin...
Ga je daar akkoord mee???
Kusjes van ons allemaal.

Loes

Rianne!!! Ik ben zeer jaloers.. Wat een prachtige verhalen.... Was ik nu maar mee gegaan :) Maar ik moet ook zeggen zou leuk zijn als je weer terug bent :) Geniet ervan! Liefs Loes

mama

Nou .... komt er nog wat van ......... 't is al
Z E V E N T I E N dagen geleden dat je
je laatste verhaaltje schreef!! ;)

Baie dikke drukkie!
mams

Yvonne

Hai Rianne,

Ik keek eens op jouw site, want een mail over nieuwe berichten kreeg ik maar niet. Vast wat gemist dacht ik.
In ieder geval missen wij jouw prachtige verhalen. We leven helemaal met je mee voor zover het kan.
Hier in Den Ham begint het er feestelijk uit te zien. De straten versierd voor koninginnendag. Dat zullen jullie wel niet hebben daar, of bouw je met elkaar een klein feestje?

groetjes Yvonne, Bennie en Jonatan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!